Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kłodzku

Jesteśmy szkołą nr 1 - zbuduj z nami swoją przyszłość

Strona główna Archiwum Konkursy Nauczyciele Dla maturzystów

27 marca 2015 r. Dzień Otwarty ZSP nr 1, zapraszamy wszystkich do odwiedzenia  naszej szkoły!
"CZEGO SIĘ BOI KRAKÓW czyli BUDOWLANKA W WIELKIM MIEŚCIE! :)"

Pod koniec września byliśmy w Trójmieście…Minął miesiąc przerwy i ruszamy w kolejną podróż! Tym razem naszym celem było podbicie Małopolski:) Po raz kolejny organizatorem był p. Rafał Olecha, którego „wspierali” pozostali opiekunowie: p. Paweł Kowalczewski, p. Dorota Armata oraz p. Hanna Kulik.

DZIEŃ PIERWSZY (24.10.2007) :

Wyjechaliśmy z Kłodzka stosunkowo wcześnie, bo już o 4:30 rano…Ale „nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło” i przynajmniej mieliśmy cały dzień na zwiedzanie:) Pierwszym przystankiem były Wadowice. Udaliśmy się do domu, w którym urodził się Jan Paweł II, zwiedziliśmy muzeum oraz bazylikę. Potem mieliśmy chwilkę czasu, żeby kupić pamiątki, zjeść obiad no i oczywiście pyszne kremówki papieskie;)
Z Wadowic udaliśmy się do Oświęcimia, gdzie poznaliśmy straszną historię jeńców przebywających w obozie koncentracyjnym Auschwitz-Birkenau. A w głowach pozostawało tylko jedno zdanie – „To ludzie ludziom zgotowali ten los…”
Zmęczeni i przygnębieni pojechaliśmy do schroniska „Lanckorona”, w którym byliśmy zakwaterowani przez następne dwa dni…To był długi dzień, więc każdy (prędzej czy później, sam lub z pomocą nauczycieli :P) poszedł spać…

DZIEŃ DRUGI (25.10.2007) :

Pobudka, śniadanko i ruszamy! Cel – Kraków:) Na miejscu czekała już na nas pani przewodnik, która oprowadzała nas po tym pięknym mieście. Nasz „spacerek” zaczęliśmy od dzielnicy żydowskiej, z której przeszliśmy potem do Kościoła Mariackiego. A tam mieliśmy okazję zobaczyć odsłonięcie ołtarza (dzieła Wita Stwosza). O godzinie 12 natomiast słuchaliśmy krakowskiego hejnału granego na 4 strony świata;)
Ze starówki udaliśmy się do Pałacu Biskupiego na ulicę Franciszkańską – to tam znajduje się słynne okno, z którego Jan Paweł II przemawiał do młodzieży:) Najdłuższe chwile w Krakowie spędziliśmy na Wawelu, gdzie mieliśmy okazję zobaczyć m.in. Dzwon Zygmunta oraz Muzeum Czartoryskich.
Po potężnej dawce historii nadszedł czas na zaspokojenie głodu naszych żołądków, czyli CZAS WOLNY! Przez te 2 godzinki każdy z nas ruszył na podbój „wielkiego miasta” ;) Ale na tym się nie skończyło, bo pod wieczór nawiedziliśmy kino trójwymiarowe…a tam emocje były skrajne – od krzyku po śmiech :)
Wieczorkiem standard -> jedzonko, prysznic, wieczorne plotki i czas na sen…

DZIEŃ TRZECI (26.10.2007) :

Wczesna pobudka, pakowanie rzeczy i żegnamy się z „Lanckoroną”. Po „wymeldowaniu się” idziemy jeszcze do pobliskiej restauracji, gdzie czekało na nas śniadanko:) A potem pozostał nam już ostatni cel wycieczki – Kopalnia Soli w Wieliczce. W drodze do Wieliczki zatrzymaliśmy się jeszcze na chwilę w sanktuarium w Krakowie Łagiewnikach. Niestety nie mieliśmy okazji do dokładnego zwiedzenia tej szczególnej świątyni, ponieważ akurat trwała w niej msza…ale przynajmniej wjechaliśmy na wieżę widokową :)
W Wieliczce spędziliśmy kilka godzin zwiedzając solne komnaty, pełne rzeźb i figur. Mogliśmy spróbować soli, bo jak to powiedział nasz przewodnik „lizanie ścian jest w cenie biletu” ^^
Po zwiedzaniu już tylko kilka godzin w autokarze i o 19 wieczorem jesteśmy z powrotem w Kłodzku:)
A wycieczka była naprawdę udana! :D